Indonesia Trip Vol. 1


Cara bersalaman Pakatan Maksiat


Peristiwa bersejarah ini berlaku pada hujung bulan May 2009. Sebab blog ni lambat di buka, jadi most of my story dah tak up-to-date la kan. Tapi aku x kisah, aku nak crite gak kat korang..haha. Percutian ke Jakarta di taja oleh wang saku sendiri setelah berjimat-jimat selama 3 bulan. Bagus kan orang bujang cam aku & ABB..pandai kami berjimat. Pastu dok abiskan cam bapak kitorang yang sain duit.


Dengan kewangan sebanyak lebih kurang Rp5,000.000 (Cek kat sini brape RM) kami pun bertolak dari LCCT. Naik Air Asia je la sebab ongkosnya ngak cukup sihh. Setelah menempuh penerbangan yang membusankan selama 2 jam, kami pun sampai Soekarna Hatta International Airport.



Ni la Soekarna Hatta International Airport



Bila dah sampai, mesti la nak melantak kan. Oleh sebab aku & ABB tak tau langsung pasal peta bumi Jakarta, jadi kami pun ikut je la group yang lain pergi makan nasi padang. Actually, nasi padang ni lebih kurang sama je ngan nasik berlauk kat Malaysia cuma cara hidangan je yang unik. Aku pon naik gelabah tengok mamat yang hantar lauk dengan penuh konfiden pegang mangkuk ramai-ramai. Kalo orang dah terer tu paham-paham je la kan, muka taim anta lauk tu mestilah poyo..hahaha.

Lepas makan, kitorang pon beramai-ramai menjadi kanak-kanak riang dengan bermain di kota keriangan ala Genting tapi lebih kewl. Besar nak mati kawasan theme park ni. Nama beliau adalah DuFan ataupun nama sebenarnya adalah Dunia Fantasi. Kalo korang pergi Jakarta, tak rugi meng'kanak-kanak'an diri di sini. Lagi extreme, murah & besar dari Genting. Menatang-menatang extreme tu lagi canggeh dari Genting. Bukan aku nak kondem Genting, tp senang crite korang pegi sendiri la baru tau.



Haa...extreme nak mati kuda hitam Babylon ni



Tulung-tulung..aku dah nak klimaks ni



Memang keletihan aku kat Dufan ni. Taim nak balik baru la sempat bergambar dengan kamera digital yang dipinjam dari rakan maksiat. Sekali lagi, trime kaseyy wahai 69.



Aku cuba menarik hidung menatang ni tapi berani dia tepis tangan aku..cilakak. Nasib baik lu lagi besar dari gua. Kalo tak, gua dah pancung kepala hairy lu wat souvenir balik Malaysia.

Setelah berpeluh luar dan dalam. Makan taimmmmm...tapi kali ni lagi spesel. Sebab ada celebrate Birthday ABB. Muka beliau amat girang malam itu. Dah tua la dikau wahai ABB. Walaupun kepenatan sebab non-stop dari Malaysia sampai malam belum rehat lagi, aku puas hati sebab dapat makan mahal-mahal..muahahaha. Mekasey bos yang kacak.


Happy Birthday ABB..smoga panjang kesemuanya


Lepas aktiviti lantak-melantak, kitorang pun menuju ke hotel daam keadaan penat. Tp malam ni bukan ending camtu jekkk..banyak lagi aktiviti jahat dan penuh kemaksiatan yang telah dirancang oleh Encik Bos. Once again, ARIGATO bos..I don't know how to appreciate ur effort to make our time in Indonesia so delightful. Malam tu kami memenuhkan aktivit dengan DuGem a.k.a Duduk Gembira. Pergi karaoke la...ape lagi.

GRO diorang memang top kalo nak dibandingkan dengan GRO Malaysia (harga vs. muka). Bagi aku ok beb..dengan bayaran yang tak seberapa, kitorang berjoget sampai jam 5 AM. Semua ni Encik Bos yang kacak blanje sempena birthday ABB. Aku lak menumpang 2 kaki kesenangan ABB malam tu. Mana bley blanje dia sorang je kannn...hahahaha. Aku pon nak dibelanjai oleh Encik Bos.


Aku & ABB yang totally flat in the morning


Ni baru crite 1st night at Jakarta je kan. Banyak lagi aktiviti menarik yang kitorang buat..jadi tunggu je la tahap kerajinan aku meningkat untuk buat entry seterusnya.



0 comments:

Post a Comment

Pengikut Dakyah

Sesi Mengumpat


ShoutMix chat widget

Penyebar Dakyah