Trip To Sadao Vol. 1

Biar la aku censor muka pihak yang terlibat


Benda ni kitorang tak plan properly pun. Maybe about 2 weeks before trip, kitorang table talk dengan rakan2 maksiat yang lain. Semua yang terlibat memang excited sangat sebab ni la 1st time aku & yang lain membuat maksiat di oversea (kecuali Aku Bukan Bajingan yang memang customer tetap di sana). Jadi, kitorang pilihlah 24 January sebagai tarikh keramat untuk berlepas (Chinese New Year masa tu).



Korang tau la budak bujang..duit mana la banyak sangat. Kerja pun masing2 cikai jek. Kira cukup makan & enjoy dalam Malaysia. Sekali nak pergi Sadao, memang terpaksa berjimat-jimat la. Kan bagus kalau duit berjimat tu aku buat sedekah. Tp nak buat camne kan..dah NAFSU. Total semua yang pergi 5 orang. Masing2 bawak duit cukup makan je kecuali ABB. Bertolak dari rumah dalam pukul 3PM naik kereta sorang lagi partner-in-crime aku di Klang. Walaupun kereta Wira, bagi aku dah cukup mewah kalo nak dibandingkan dengan motor kapcai aku..haha (tetap bersyukur dengan motor tu).

Perjalanan mula-mula memang steady. Takde problem pun sampaikan kanak2 jahat yang duduk diseat belakang request pasang VCD blue. Dalam hati aku, budak2 ni dah la nak jalan jauh, pasang VCD blue plak. Kalo accident memang patut la. Tapi dalam hati je la kan..haha. Belum keluar KL lagi driver kami dah membuat percubaan membrek secara tiba2. Dia kata enjin overheat. Aku memang buta dalam bab mekanikal ni. Apa yang aku mampu buat adalah memberikan sokongan moral kepada beliau dengan cara tersenyum sepanjang masa. Kami berhenti tepi jalan, isi air dan teruskan niat murni. Ingatkan benda tu dah setel..rupanya sepanjang perjalanan ke Perlis kitorang terpaksa berhenti & isi air kat tempat enjin tu (aku dah lupa nama dia tapi kalo tak silap radiator la kot).


Malangnye nasib kitorang


Rasanya dalam 7-8 kali gak kami berenti isi air dan sepanjang perjalanan tu jugaklah aku memang tak tahu apa yang berlaku (buta enjin). Memang mencabar gak perjalanan untuk membuat maksiat ni rupanya. Akhirnya kami sampai ke kampung ABB di Perlis dalam jam 2AM. Memang penat beb dok dalam kereta sambil tido. Membe aku siap maki2 aku lagi tapi nak buat camne kalo dah memang habitat aku tido dalam kereta. Fuhhh..dekat 10 hours gak perjalanan....


0 comments:

Post a Comment

Pengikut Dakyah

Sesi Mengumpat


ShoutMix chat widget

Penyebar Dakyah