Anjing Atau Menganjing


Dalam 4-5 bulan ni, otak aku sangat la jem. Rase nak lempang muke org je hari-hari. Kan bes kalo aku boleh bagi gaji kat budak-budak jadi tempat lempangan dan tumbukan aku setiap hari.
Kerja aku sangat la menimbun sekarang. Rasa macam bukan bekerja tapi dianjingkan oleh pihak-pihak tertentu. Tak perlu la aku mention pangkat beliau, hanya ABB je yang tahu

Kan bagus kalau aku kat position beliau, suka hati je nak mengarah-arah. Aku rasa, kalo aku kerja kat tempat lain, dah bley beli Lamborghini secara tunai. Ni hampehh..kerja macam orang gila, gaji macam tu je.

Bukan nya aku tak bersyukur tapi beliau yang tak bersyukur dapat perkerja macam aku. Tetiap hari aku dengar kawan-kawan aku cerita pasal kerja diorang yang stress konon-kononnya. Aku senyum je dengar dorang cerita. Kalo dorang dok kat tempat aku ngan ABB, aku confirm 2 minggu je bley tahan, pastu kira batu tepi jalan la jawapnya.

Dulu aku dapat offer kerja yang best-best aku tolak, berlagak nak mampos. Skarang ni baru la rasa menyesal. Tapi takpe la..kalo aku kerja kat tempat lain, mane aku nak cari kawan macam ABB, dan chai-chai yang lain.

Nasihat aku kepada lepasan Universiti, sila interview majikan anda sebelum anda bekerja dengan nya. Jangan menyesal di kemudian hari.

1 comments:

Aku Bukan Bajingan May 15, 2010 at 12:39 AM  

hahah..wa myokong penuh hati lu bro...dah nasib kte ..bangla pun leh p bdating..kte pakai underwear dari pagi sampe pagi..xsempat nk bkak bagi orag tengok,,,,,,hu

Post a Comment

Pengikut Dakyah

Sesi Mengumpat


ShoutMix chat widget

Penyebar Dakyah